—–KÅLARABI NUGGETS—–

Nytårs aften stod som mange andre i kålets tegn —-  KÅLARABI NUGGETS var nemlig en del af fest menuen…

De bestod af :::

revet KÅLARABI
fintsnittet rødløg
æg
mel
masser af finthakket frisk estragon, basilikum og timian
samt salt+peber

*******************************************************************************
Massen røres sammen til en fars og de små kugler vendes i rasp.
Steg nuggets’ne i rigeligt med varm olie – (pas på børnene, for det kan nemt sprøjte lidt)

Spises sammen med alt muligt, men en frisk grønkåls salat ville da være oplagt !!!

Velbekomme—-

3 comments
  1. Lise said:

    Apropos ingeting – jeg har lige kigget på Provins, og blev nysgerrig:
    Hvordan gik det med vindueskålen og hvornår såede du?🙂

  2. HEJ LISE
    Jo altså kålen voksede sig til nogle rigtig flotte spirer som jeg spiste — Jeg har ingen have, så jeg havde ingen mulighed for at plante dem ud så de kunne vokse sig til store flotte kål — men de ville de helt sikkert ha været blevet hvis de havde fået muligheden🙂 Jeg såede dem i slutningen af februar! Og hvis du har en have og kaster dig ud i projektet ville vi elske at få lidt billeder af det som vi kunne vise som inspiration til andre🙂
    KÅLLIG HILSEN
    KÆLLINGERNE

  3. Lise said:

    Kålspire er sikkert lækkert.
    Jeg er kun indehaver af en delealtan, men tror gerne min mor vil låne mig et bed.
    Jeg lader jer vide, hvordan det går🙂

Leave a Reply

